RIG może być użyty jako przyrząd blokujący do napinania tyrolki.
OSTRZEŻENIA
• Przeczytaj ze zrozumieniem instrukcje użytkowania przyrządów użytych w tej poradzie technicznej zanim zaczniesz ją stosować. Musisz przeczytać i zrozumieć informacje zawarte w instrukcjach użytkowania do zrozumienia tych dodatkowych informacji.
• Opanowanie tych technik wymaga specjalnego szkolenia. Współpracuj z profesjonalistą, aby potwierdzić swoją zdolność do bezpiecznego i niezależnego wykonywania tych technik, zanim spróbujesz zastosować je bez nadzoru.
• Podajemy przykłady technik związanych z Twoją działalnością. Mogą istnieć inne, których tutaj nie opisujemy.
RIG umożliwia proste napięcie liny, bez jej uszkodzenia w przypadku przeciążenia oraz łatwe jej zluzowanie. System jest przeznaczony do małych obciążeń: jedna lub dwie osoby w zależności od zastosowania i sytuacji.
Ostrzeżenie: przedstawiona tutaj instalacja jest tylko częścią systemu. Kompletny system powinien obejmować również (w zależności od terenu) co najmniej jeszcze jedną dodatkową linę ratunkową bądź asekuracyjną.
Napinanie tyrolki:
RIG 2018: system AUTO-LOCK umożliwia operacje napinania bez konieczności operowania rączką.
RIG < 2018: rączka w pozycji B (asekuracja).
Prosty system napinania: napinanie przez dwóch ludzi.
Węzeł flagowy wykonaj przynajmniej 1m od przyrządu na wolnym końcu liny.
Okazjonalne przeciążenie może spowodować poślizg liny w przyrządzie RIG. Ten poślizg pomaga zmniejszyć siłę uderzenia i nie może być utrudniony przez węzeł.
Węzeł ogranicza poślizg liny w RIG w przypadku długotrwałego przeciążenia.
Zluzowanie systemu:
Do zluzowania tyrolki, dodaj karabinek kierunkowy do stanowiska RIG. Naciśnij na rączkę, trzymaj linę po stronie hamulca, aby kontrolować prędkość opuszczania.
Deinstalacja tyrolki:
W przypadku zbyt mocnego napięcia, użycie rączki może być niemożliwe do jej zluzowania. Konieczne może być ponowne użycie systemu napinającego.
Obciążenia punktów stanowiskowych:
Napięcie tyrolki prostym systemem na linie o średnicy 10,5 mm może wytworzyć obciążenie 3,5kN przed obciążeniem liny tyrolki.
Poślizg liny w RIG zmniejsza ryzyko przeciążenia punktów kotwiczących.
Wolna przestrzeń:
Lina tyrolki ugnie się po jej obciążeniu. Upewnij się, że pod liną jest wystarczający prześwit, aby umożliwić ruch ładunku bez ryzyka uderzania w ziemię lub przeszkodę
OSTRZEŻENIE: nigdy nie napinaj liny za pomocą wciągarki lub samochodu: zbyt mocno napięta tyrolka może uszkodzić RIG i generować znaczne siły na punkty kotwiczące i na linę. Jeśli potrzebujesz mocnego napięcia, użyj liny stalowej z odpowiednim systemem napinającym.