Użycie REVERSO i zdolność do hamowania na linkach o małej średnicy. Inne systemy hamowania
OSTRZEŻENIA
• Przeczytaj ze zrozumieniem instrukcje użytkowania przyrządów użytych w tej poradzie technicznej zanim zaczniesz ją stosować. Musisz przeczytać i zrozumieć informacje zawarte w instrukcjach użytkowania do zrozumienia tych dodatkowych informacji.
• Opanowanie tych technik wymaga specjalnego szkolenia. Współpracuj z profesjonalistą, aby potwierdzić swoją zdolność do bezpiecznego i niezależnego wykonywania tych technik, zanim spróbujesz zastosować je bez nadzoru.
• Podajemy przykłady technik związanych z Twoją działalnością. Mogą istnieć inne, których tutaj nie opisujemy.

Niekompatybilność
REVERSO zostało opracowane do użycia z linami pojedynczymi o średnicy większej niż 8,9 mm oraz linami podwójnymi i bliźniaczymi o średnicy większej niż 7,5 mm.
Hamowanie REVERSO na linie RAD LINE o średnicy 6 mm nie jest wystarczające.
Jeżeli podczas zjazdu są delikatne miejsca istnieje potrzeba puszczenia jednej ręki czy odczepienia zakleszczonej liny – istnieje ryzyko utraty kontroli nad zjazdem. W takiej sytuacji należy używać RAD LINE i REVERSO z dwoma hamującymi karabinkami.
Zaletą REVERSO jest łatwość użycia, zwłaszcza dla początkującego, które nie opanował jeszcze dobrze półwyblinki. Dodatkowo REVERSO mniej skręca liny niż półwyblinka.
W każdej sytuacji zalecana jest użycie systemu autoasekuracji.
Testy hamowania podczas zjazdu
Próbne zjazdy były wykonywane w pełnej ekspozycji na wysokości 10 m.


Dobra kontrola prędkości zjazdu
Hamowanie jedną ręką: ok

Dobra kontrola prędkości zjazdu
Hamowanie jedną ręką: ok

Akceptowalne hamowanie, wymaga zwiększonej uwagi.

Akceptowalne hamowanie, wymaga zwiększonej uwagi.

Bardzo słabe hamowanie

Bardzo słabe hamowanie

Bardzo słabe hamowanie